| Gratis parkeren is geen duurzame oplossing. Daarom verlagen Q-Park en stad Antwerpen de parkeerdruk in Berchem met voordelige bewonersabonnementen.
Meer lezen
Waarde creëren
Waarde vastleggen
Waarde delen
Waarde behouden
Eigenaars en beheerders van parkings werken in een dynamische omgeving, net als vele andere infrastructuurbedrijven. Ze moeten een dynamisch antwoord kunnen geven op externe gebeurtenissen en trends op het gebied van duurzaamheid en hun positie versterken door op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen en daarop reageren met vooruitkijkende verantwoorde strategieën.
Eigenaars en met name beheerders van parkings helpen de gemeenschap door integraal deel uit te maken van het stadsmobiliteitsbeleid. Hiervoor is het belangrijk dat zij een eerlijk prijsbeleid hanteren, informatie over beschikbare parkeerplaatsen verschaffen en alternatieve vervoersmiddelen aanbieden. Ze weten dat een voortdurende dialoog met alle belanghebbenden essentieel is om ervoor te zorgen dat aan alle behoeften wordt tegemoetgekomen.
Voor Q-Park betekent dit dat de waarde die we creëren, delen en behouden direct terug te leiden moet zijn naar ons bedrijfsmodel. Onze financiële resultaten moeten waarborgen dat we waarde voor de samenleving kunnen blijven toevoegen door de toegankelijkheid en de kwaliteit van leven in stedelijke gebieden te verbeteren.
Daarom heeft Q-Park een geïntegreerd leefbaarheidsmodel ontwikkeld met een 360°-blik dat een transparant raamwerk biedt van de waardes en duurzaamheidaspecten van Q-Park. Het model is gemakkelijk te begrijpen, interactief in het gebruik en omvat alle zakelijke activiteiten van Q-Park.
Wij verbeteren de leefbaarheid en duurzaamheid van steden door het aanbieden van speciaal gebouwde parkings. Alle bedrijfsactiviteiten kunnen in een van de vier waardekwadranten worden geplaatst. Zo is in een oogopslag te zien hoe we waarde creëren voor belanghebbenden, automobilisten en de samenleving.
Q-Park creëert waarde door:
Het leefbaarheidsmodel van Q-Park is gebaseerd op vier waardekwadranten:
Het Q-Park-leefbaarheidsmodel is een holistische weergave en de eenvoud ervan maakt de communicatie over CSR-strategie, doelen en successen duidelijk
Het model heeft drie lagen:
Q-Park heeft een passie voor ruimtelijke indeling, met plek voor de natuur, ontspanning en cultuur. We zorgen er graag voor dat mensen zich kunnen verplaatsen. Onze parkings geven gemeenschappen de kans om te groeien en bieden voldoende plaats om te manoeuvreren.
Q-Park creëert waarde voor haar belanghebbenden met speciaal gebouwde parkings op verschillende afstanden van het stadscentrum en met gebalanceerde parkeertarieven. Q-Park draagt bij aan:
Het aanbieden van parkeergarages bij transporthubs is een ander voorbeeld van hoe we waarde creëren. Parkeergarages bij zulke transporthubs zorgen ervoor dat mensen hun reis kunnen voortzetten met het openbaar vervoer, waardoor opstoppingen in de binnenstad worden verminderd en de uitstoot wordt verlaagd.
Q-Park legt waarde vast voor publieke en private verhuurders door verschillende contracttypes en waardeproposities aan te bieden. Q-Park beheert de parkings die ze bezit, in concessie heeft, huurt of waarvoor een beheercontract is afgesloten.
Daarvoor bieden we een uitgebreide reeks parkeerproducten voor verschillende klanttypes. Q-Park bedient dagelijks ongeveer één miljoen klanten.
Per parking toont de website ook details over de beschikbare services, zoals waar een elektrisch voertuig kan worden opgeladen en wat de parkeertariefopbouw is, zodat klanten een geïnformeerde beslissing kunnen maken over waar ze willen parkeren.
Q-Park heeft als doel om zo veel mogelijk informatie te verstrekken over haar parkings aan de bezoekers op de locatie zelf, én van tevoren via de landenwebsites.
We hebben een nuttige plaats voor al deze informatie gecreëerd in onze recentelijk vernieuwde backofficesystemen die de landenwebsites voeden. Naast het noemen van bezienswaardigheden in de buurt, omvat de aangeboden informatie:
En vergeet niet de veelvoud aan digitale diensten die het leven een stuk makkelijker maken.
Q-Park zet zich in om esthetisch mooie interieurs en exterieurs te creëren voor onze gebouwen, hetzij als een artistiek statement of om deel uit te maken van de omgeving. In veel van onze projecten in de binnenstad, zoals Deansgate North in Manchester en de Handelsbeurs in Antwerpen, hebben we het bouwkundig erfgoed behouden.
We richten ons op waardebehoud door cocreatie. We werken samen met aanbieders van straatparkeersystemen zoals EasyPark en Yellowbrick die hun on-street parkeer- en betaaloplossingen willen combineren met off-street parkeren voor hun klanten.
Daarnaast streven we ernaar om waarde te behouden door stukken over onze expertise binnen de parkeerindustrie te schrijven en publiceren. En met onze compliance-, werknemertrainings-, en gezondheids- & veiligheidsprogramma's willen we onze collega's en goede naam behouden.
Het volledige CSR-verslag van Q-Park over 2018 is hier te lezen: http://csrreport2018.q-park.com/.